arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Avtalssamordnare

  • Yrkesroll

    Inköpsassistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 april

  • Sök jobbet senast

    29 april

Om jobbet

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet

Enhet Utveckling och förvaltning inom avdelning Fordonsinformation har en bred och spännande verksamhet där vi bland annat arbetar med Sveriges fordonsregister, uppbörd av skatter och avgifter, ett antal stora förvaltningsobjekt och viktiga projekt för avdelningen, myndigheten och Sverige. Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt.

För att fortsätta att utveckla vårt arbete inom upphandlingar och avtalsförvaltning behöver vi ytterligare en förutseende och samarbetsvillig medarbetare. I ditt framtida arbete kommer du att vara med och bidra till att trygga och förbättra avdelningens försörjning genom upphandlingar och avrop av leverantörer från hela Europa.

Hos oss är du viktig

Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen. 

Du kommer att

  • Leda uppdrag/projekt kopplat till upphandlingar
  • Agera rådgivare vid avtalsfrågor
  • Utveckla och förvalta befintliga avtal
  • Utveckla befintligt arbetssätt och struktur gällande avtalsförvaltning
  • Samverka med leverantörer (svenska och utländska)
  • Medverka i taktiska och strategiska leverantörsmöten

Du måste ha

  • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, inköp eller annan motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig
  • Erfarenhet av arbete inom avtalsförvaltning
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Erfarenhet av att läsa och förstå avtalstexter, såväl på svenska som på engelska
  • Erfarenhet av att leda uppdrag/projekt

Det är meriterande om du också har

  • Erfarenhet av arbete med offentliga upphandlingar
  • Erfarenhet av att ha arbetat med försörjningsstrategier
  • Erfarenhet av att ha arbetat med förbättringsarbete

Vi vill att du

  • Är en god kommunikatör som kan skapa engagemang och verka för samarbete och delaktighet
  • Har en god förmåga att samarbeta med människor i olika roller och befattningar
  • Är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad
  • Är drivande och har en helhetssyn
  • Har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring
  • Har ett strukturerat arbetssätt
  • Klarar att hålla deadlines
  • Kan hantera ett periodvis högt tempo
 Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta Sektionschef Kenneth Abrahamsson, 010-495 52 87, kenneth.abrahamsson@transportstyrelsen.se

Saco, Astrid Edlund och ST, Cecilila Yttergren eller Jannike Jansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök

Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2021-2141.  Vi behöver din ansökan senast den 29 april 2021. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen


Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområde:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Inköpsassistent

Lön

Individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat