arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Åttaarmad administratör till receptionen i Östersund

  • Ort

    Östersund

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 juni

  • Sök jobbet senast

    24 juni

Om jobbet

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord. Vi har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner.
Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 230.

Vi söker nu en administratör till receptionen i Östersund. Arbete i andra orter inom polisområdet kan förekomma.

ARBETSUPPGIFTER

Som administratör i vår reception kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen. Rollen är bred och varierad och därför söker vi dig som trivs med att vara spindeln i nätet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
• Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
  • Hantera hittegods
• Utlämning av beslag
  • Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen
Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna.

KVALIFIKATIONER

  • Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du:
  • Har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
  • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska

Personliga egenskaper

Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
  • Att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• Ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
  • En god samarbetsförmåga
• Social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan via papperspost till Polismyndigheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Daisy Nordin

0730738662

daisy.nordin@polisen.se


Anders Könberg

010-568 17 57