arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Assistent med teknisk kompetens - bidra till ett effektivt mötesstöd

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    12 oktober

  • Sök jobbet senast

    25 oktober

Om jobbet

Sektionen för mötesstöd och resor, RK Service, Förvaltningsavdelningen
Vill du arbeta med att utveckla mötesverksamheten tillsammans med kunniga kollegor där din främsta kompetens är inom teknik och digitala möten? Är du lyhörd och trivs med att arbeta både operativt och administrativt på en händelserik arbetsplats, då kan du vara vår nya kollega.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I dina arbetsuppgifter ingår att ta emot bokningar av möteslokaler via vårt ärendehanteringssystem och vara ett stöd till användare inför viktiga möten. Stödet gäller främst val av lämplig digital utrustning för varje specifikt tillfälle samt lämplig lokal för detta. I dina arbetsuppgifter ingår det även att felsöka och åtgärda konferensteknik. Arbetet är både operativt och administrativt, som innebär dels att planera för montering av teknisk utrustning, dels att ta fram statistiska underlag, genomföra kartläggningar, kunskapssammanställningar inventering, bistå mötessamordnaren samt registrerar ärenden i ärendehanteringssystem. En annan del i ditt arbeta kommer vara att uppdatera, uppgradera och utbilda i konferensteknik. I din roll deltar du också i uppdrag och projekt för sektionen för mötesstöd och resor och du medverka i och utvecklar samarbeten inom sektionen, enheten och i Förvaltningsavdelningen.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en gymnasieexamen, om du har vidareutbildning inom ljud och bild är det meriterande. Du som söker det här arbetet har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du har teknisk kompetens inom digital teknik. Om du har arbetslivserfarenhet från Regeringskansliet är det meriterande. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete med större digitala möten och presskonferenser, att du har sammanställt statistik samt att du har skrivit underlag inför beslut. Du har grundläggande kunskap i Officepaketet. Om du har kunskaper i digitala plattformar ex. Skype, Zoom, Webex eller teams är det meriterande.

Dina egenskaper

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är strukturerad och kan organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du förstår och arbetar utifrån verksamhetsmål. Du är flexibel och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter, du ser möjligheter i förändringar och bidrar till utveckling av verksamheten. Du är lojal, har en positiv inställning och handlar i enighet med fattade beslut. Rollen kräver att du är serviceinriktad och tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du har en väl utvecklad förmåga att instruera och kommunicera väl, du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du tycker om att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning. Regeringskansliet tillämpar sex månaders provanställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Jonas Lindqvist som är sektionschef, på 08-405 42 17. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Anna Frestadius, 08- 405 26 59. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco och Susanna Wiener för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 25 oktober.

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat