arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Arbetsförmedlingen söker kundresurs

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, 3 - 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    18 mars

  • Sök jobbet senast

    29 mars

Om jobbet

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!

Arbetsförmedlingen Sök Södra Östergötland söker kundresurser

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen.

Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!

Vi söker nu en kundresurs med inriktning Kundtorg till enheten VO Arbetssökande, enhet Södra Östergötland. Placeringsort är Linköping. Enheten har idag ca 90 medarbetare.

Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos Arbetsförmedlingen söker denna tjänst.

Arbetsuppgifter


Som kundresurs i vårt Kundtorg kommer du aktivt möta och stödja kunder i Arbetsförmedlingens självservicetjänster. Du kommer stödja vid kundens inskrivning och övriga ärenden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt kan hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Grundat i en behovsbedömning kommer du upprätta kontakt med arbetsförmedlare för ärendehandläggning. I rollen ingår att följa lokala rutiner för att effektivt stödja Arbetsförmedlare i mötet med kund. I dina uppgifter ingår det även att ta emot och hantera handlingar enligt gällande regler på Arbetsförmedlingen.

Grundläggande kvalifikationskrav


- Slutförd gymnasieutbildning
- Minst 2-års arbetslivserfarenhet i Sverige
- God förmåga i svenska i tal, skrift och läsförståelse

Meriterande för rollen


- Erfarenhet av arbete på myndighet
- God muntlig kommunikation och läsförståelse i andra språk, till exempel: engelska, albanska,
- arabiska, dari, mongoliska, persiska, somaliska, sorani, spanska eller tigrinja
- Van användare av digitala tjänster
- Tidigare erfarenhet av arbete som Kundresurs inom Arbetsförmedlingen

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som


- har lätt för och är intresserad av att ta till dig ny teknik, inte minst inom det datortekniska området.
- Du har förmåga att på ett kreativt sätt hitta tekniklösningar på olika problem.
- kommunicerar så att budskapet ska bli tydligt och lättförståeligt. Lyssnar aktivt, är mottaglig för kundens behov och kan bemöta argument. Du får andra att känna sig respekterade.
- är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.
- är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.
- har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. Styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet.

Övrigt

Anställningen är en tidsbegränsad anställning på heltid till och med 2020-06-30. Start enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2020-03-29. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Vid urval kan testning förekomma.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner


Helena Lundvik, Sektionschef, 010-486 17 62

Elin Åkerström, HR-partner, 010-488 69 20

Lars Tersander, SACO, 010-487 97 82

Fredrik Biriell, ST, 010-486 13 89

Carla Bakhos Zouein, SEKO, 010-488 67 60

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Lön

individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

100%. Tillträde: enligt överenskommelse Visstidsanställning till