arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Åklagaradministratör med IT-inriktning

  • Ort

    Karlskrona

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    15 augusti

  • Sök jobbet senast

    29 augusti

Om jobbet

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.

ÅM2019-1462

Dina arbetsuppgifter


Anställningen är placerad på Åklagarkammaren i Karlskrona. Som åklagaradministratör med inriktning IT möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.

Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Via telefon och e-post kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör.

Som åklagaradministratör med inriktning IT så har du det huvudsakliga ansvaret för kammarens IT-support i interna system (Windows, Microsoft Officepaketet, Cåbra och Palasso). Du kommer att vara Cåbra superuser och ge stöd till användarna på åklagarkammaren, vara mellanhand och stöd till myndighetens IT-avdelning i Stockholm samt vara redaktör för det lokala intranätet.

Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning gällande vad som är brådskande eller ej. 

Dina kvaliteter och kvalifikationer


Du måste ha:

Gymnasieexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:

Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapar goda arbetsrelationer och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad 
Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT. Det är även meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi önskar att du är en person med god självkännedom som tar egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet. 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.  

Om anställningen


Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner

Anna Johansson, facklig kontaktperson Saco-S

010-562 61 10


Anne Boijmarker, chefsåklagare/kammarchef

010-562 63 26


Åsa Palm, facklig kontaktperson ST

010-562 61 11