arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Akademiechefernas samordnare

  • Yrkesroll

    Chefssekreterare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 november

  • Sök jobbet senast

    30 november

Om jobbet

Kungl. Musikhögskolan i Stockholm, KMH, är Sveriges enda fristående högskola inom musikområdet. Vi utbildar studenter på högsta internationella nivå i olika musikgenrer, dirigering, komposition, musik- och medieproduktion samt inom olika lärarutbildningar med inriktning mot musik. KMH bedriver även forskning och forskarutbildning i musik och musikpedagogik, och deltar i omfattande konstnärliga och pedagogiska forsknings- och utvecklingsprojekt i Sverige och internationellt.Om arbetsplatsen

Placering vid Avdelningen för ledningsstöd och ekonomi. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

KMH:s utbildning och forskning utförs vid tre akademier: Akademin för folkmusik, jazz, musik- och medieproduktion, Akademin för musik, pedagogik och samhälle samt Akademin för klassisk musik, komposition, dirigering och musikteori. De tre akademierna leds av varsin akademichef.

Vi söker nu en samordnare för de tre akademicheferna – en central, ansvarsfull och omväxlande roll.

Arbetsuppgifter


Ditt viktigaste uppdrag är att skapa goda förutsättningar för akademicheferna att utföra sitt arbete med så hög kvalitet som möjligt. Det innebär bland annat samordning av akademichefernas sammanträden, e-posthantering, framtagning av beslutsunderlag, handläggning och föredragning av vissa ärenden. Du bistår akademicheferna i förberedelse, planering, organisering och uppföljning av akademiernas verksamheter, möten och andra arrangemang samt vid besök av såväl nationella som internationella gäster. Du har på akademichefernas uppdrag kontakt i olika frågor med högskolans ledning, högskoleförvaltning och medarbetare vid akademierna. Du kan därutöver tilldelas andra arbetsuppgifter inom högskoleförvaltningen.

Dina närmaste uppdragsgivare är de tre akademicheferna, medan personalansvaret har chefen för Avdelningen för ledningsstöd och ekonomi, tillika planeringschefen.

Kvalifikationer 

Vi söker dig som har 
  • relevant högskoleutbildning
  • flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • erfarenhet av att bygga upp, organisera och utveckla rutiner,
  • vana av digitala verktyg samt en förmåga att snabbt lära dig nya digitala system.
  • goda kunskaper i MS Office 365 (fr.a. Excel, Word och Outlook).
Vi ser det som meriterande om du har
  • statlig förvaltning inom högskoleområdet, inkl. förvaltningslag, offentlighet och sekretess
  • liknande arbete inom universitets- och högskolesektorn.
  • stor skicklighet i att formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska

Personliga egenskaper


Eftersom det i denna roll ingår en bredd av många olika arbetsuppgifter är det viktigt att du trivs med och är van att prioritera och handla lösningsorienterat utifrån uppkomna situationer. Det krävs också att du har en god förmåga att arbeta strukturerat och med hög kvalitet, även i ett bitvis högt tempo. Det är också viktigt att du har ett flexibelt och positivt förhållningssätt, är initiativtagande samt gillar att arbeta proaktivt.

I rollen som samordnare har du många kontaktytor och det är därför viktigt att ha en god samarbetsfömåga, förmåga att skapa förtroende samt att skapa och upprätthålla goda relationer. Du är ansvarstagande, serviceinriktad och lyhörd.

KMH väljer vid samtliga anställningar den sökande som vid en helhetsbedömning av förtjänst, skicklighet, personliga egenskaper och lämplighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en positiv utveckling av verksamheten.

Ytterligare information

Kontakta planeringschef Nina Cajhamre 08-16 18 06

Facklig information: Vladimir Spasic (ST), 08-16 1589, Bengt Stark (SACO-S) bengt.stark@kmh.se

Välkommen med din ansökan!
Ansökan (cv och personligt brev) ska vara inkommen till KMH senast den 30 november. Märk din ansökan med dnr 20/596. Ansök via knappen nedan. 

 
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Chefssekreterare

Lön

-

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat