arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratörer till Regionkontoret i Linköping

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    14 oktober

  • Sök jobbet senast

    4 november

Om jobbet

Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi ansvarar för häkten, anstalter, frivård och transporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln.

Tjänsten är placerad på Kriminalvårdens regionkontor för Region Öst i Linköping.
Regionkontoren har i uppgift att leda, planera och operativt stödja och samordna verksamhetsområdenas arbete. Regionkontoren ska i den operativa kriminalvårdsverksamheten omsätta och säkerställa genomförandet av de nationella uppdrag som ges i verksamhetsplanen samt följa upp att fastställda mål och resultat uppnås. Vid regionkontoren finns, som stöd för regionchefens ledning och styrning av verksamhetsområdena, verksamhetsexperter för anstalt, häkte, frivård och hälso-sjukvård, administratörer samt en sektionschef. Administratörerna lyder under sektionschefen.
Vi söker nu 2 stycken administratörer för en spännande och viktig roll.

ARBETSUPPGIFTER

Din huvuduppgift är att stödja såväl regionchefen som övrig regionalt placerad personal i administrativa ärenden.
Arbetsuppgifterna består av diarieföring i systemet Platina samt registrering av uppgifter i andra administrativa stödsystem, arkivering, ärendebevakning, posthantering, beställningar, inköp och fakturahantering. Även upprättande av kallelser, dagordningar samt förande av protokoll vid regionala möten ingår. Som administratör har man en registratorsfunktion som svarar för rådgivning, stöd och utbildning till lokal nivå i diarieföringsfrågor.

Som administratör på regionkontoret utgör du en viktig servicefunktion. Administratörsfunktionen måste alltid vara bemannad under expeditionstid på vardagar och i arbetsuppgifterna ingår kontorsstöd till regionledningen i form av kontaktperson mot HK i olika frågor samt mottagande av besökare. I arbetsuppgifterna ingår även daglig bevakning av telefon, mail, fax samt tillsyn av lokaler, utrustning och viss teknisk support. Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från regionchefen kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.

Du delar ansvaret tillsammans med ytterligare en administratör på regionkontoret.

KVALIFIKATIONER

Arbetet som administratör är en servicefunktion, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och att du har en vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor för att leverera lösningar. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men rollen innebär även nära samarbete med övriga anställda på regionkontoret, samt med andra aktörer såväl inom som utanför myndigheten. Som administratör har du uppgifter som ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och noggrannhet såsom diarieföring och ärendehantering, samt en servicedel som kräver att du kan vara flexibel i ditt uppdrag.

Krav:

• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
  • Goda kunskaper i OfficepaketetMeriterande:
  • Gymnasieexamen med inriktning mot administration och ekonomi
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och ekonomi
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig eller kommunal verksamhet
  • Väl vitsordad och flerårig erfarenhet från liknande tjänster
  • Kunskaper i diarieföring och arkivhantering
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administrativ assistent

Lön

Månadslön Individuell lönesättning tillämpas

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.