arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratörer – arbeta med stöd och service

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    3 maj

  • Sök jobbet senast

    17 maj

Om jobbet

Enheten för entreprenörskap och innovation och enheten för branscher och industri,

avdelningen för näringsliv, Näringsdepartementet

Har du erfarenhet av att jobba som administratör och tycker om att ge stöd och service? Är du modig och vågar testa nya innovativa angreppssätt? Då kan vi erbjuda dig ett omväxlande och utvecklande arbete i ett trevligt team.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker administratörer som ska fungera som stöd till chefer och handläggare och som tycker att det är stimulerande att tillsammans med ledningsgrupperna vara en del av enheternes nav. Du är serviceinriktad och tycker att det är kul med administration som kräver flexibilitet såväl som planering, prioritering, struktur och kontroll. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har en god förmåga och vilja att hjälpa andra. Att du är både flexibel och noggrann är något av en förutsättning för att trivas. Båda enheternas arbete sker i högt tempo tillsammans med drivna men prestigelösa kollegor, därför kan också arbetsbördan variera över tid.

I dina arbetsuppgifter ingår ärendehantering i form av framtagande av listor och distribution av handläggarnas underlag inför avstämning med politisk ledning, expediering av regerings- och regeringskanslibeslut samt delning och expediering av svar på interpellationer och riksdagsfrågor. Du kommer även att ha en viktig roll som administrativt stöd vid akthantering, arkivering och utlämningsärenden. Du kommer vidare att arbeta med administrativa uppgifter vid interna och externa möten, konferenser och seminarier. När det kommer nya medarbetare till enheten samordnar du introduktionen och du hanterar sjukanmälningar i lönesystemet Palasso. Vidare ingår i dina arbetsuppgifter att vara ett administrativt stöd för vårt dokumenthanteringssystem DHS och andra IT-system samt att bistå vid inköp och beställningar. Hantering av fakturor i Proceedo kommer också att landa hos dig.

Vi ser gärna att du är modig och vågar testa nya innovativa angreppssätt. Är du rätt person ser du både möjligheter att utvecklas i arbetet och att utveckla dina arbetsuppgifter.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och det är meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning/kurser. Du ska ha några års erfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter i en stödjande funktion, gärna från arbete i Regeringskansliet eller annan statlig myndighet. Du behöver också ha erfarenhet från arbete i Officepaketet och från arbete i dokumentmallar och ärendehanteringssystem. Du ska ha god IT-kunskap och kunskap om digitala arbetssätt och mötesplattformar såsom Skype, Vidare har du en känsla för layout i skrift och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är erfarenhet av arbete i större organisation samt erfarenhet av SharePoint, Palasso och Proceedo. Om du har erfarenhet av digital dokumenthantering samt om du har ytterligare språkkunskaper är det meriterande.

Dina egenskaper

För den här rollen behöver du vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad, även under högt arbetstempo. Du behöver också ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och ha förmåga att hantera flera frågor parallellt. Vi ser gärna att du är glad, positiv, initiativrik och ser vad som behöver göras och tar tag i det. Som person är du är lösnings- och utvecklingsinriktad, har integritet och gott omdöme.

Övrigt

Tidsbegränsad anställning till och med den 31 december 2021. 

Tillträde snarast. 

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Jeanette Edblad som är enhetschef, på 08-405 12 89. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Ann-Marie Wedberg på 08-405 24 75. Fackliga kontaktpersoner är Tomas Gärdström för Saco och Tobias Tengström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 30 april 2021.
att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

 

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Näringsdepartementet, som är ett av elva departement, har ansvar för frågor som rör bolag med statligt ägande, näringsliv, innovation, landsbygd, livsmedel och regional tillväxt.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administrativ assistent

Lön

Individuell lönesättning LÖN

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Visstidsanställning t.o.m. 31 december 2021 Heltid, flextid