arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 september

  • Sök jobbet senast

    22 september

Om jobbet

Vill du arbeta i en kompetensdriven myndighet där engagerade medarbetare är den viktigaste resursen? Vi söker en administratör som vill arbeta brett med stöd nära verksamhet, ledning och medarbetare i en mindre organisation, och delta i den fortsatta utvecklingen av ISF i Göteborg.

Vårt uppdrag

Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) är en expertmyndighet där utredarna arbetar med kvalificerad analys och utredning i en stimulerande, nytänkande och lärande miljö.

Vårt uppdrag är att granska och utvärdera socialförsäkringsområdet. Det innebär att vi arbetar för att föräldraförsäkringen, sjukförsäkringen, pensioner och andra områden fungerar på ett effektivt och rättssäkert sätt. ISF bidrar till en socialförsäkring som är hållbar för samhället och ger trygghet för individen.

Vi publicerar våra resultat i rapporter som förser regeringen och myndigheter med kunskap för dagens och morgondagens beslut som påverkar socialförsäkringen.

På ISF arbetar ett 60-tal kunniga, nyfikna och analytiska medarbetare med olika perspektiv och utbildningsbakgrund tillsammans i multidisciplinära projekt. Våra medarbetare har grund- eller forskarutbildning inom till exempel folkhälsovetenskap, epidemiologi, företagsekonomi, juridik, nationalekonomi, offentlig förvaltning, socialmedicin, sociologi, statistik och statsvetenskap.

De interna stödfunktionerna, däribland ekonomi, HR, IT, kommunikation och registratur, är samlade vid den administrativa enheten. ISF har nyligen omlokaliserat verksamheten från Stockholm till Göteborg och vi sitter nu i ljusa och moderna lokaler vid Lilla Bommen i centrala Göteborg. 

Arbetsuppgifter

Arbetet som administratör innebär att ge administrativt stöd till hela myndigheten i många olika frågor. Du kommer att ansvara för myndighetens reception såsom telefonväxel, besök och bud. Du kommer också att ansvara för kontorsservice, till exempel beställning av kontorsmaterial, kontakt med leverantörer, felanmälningar, mötesbokningar, konferensinbjudningar, att ställa iordning lokaler inför möten samt beställning av resor och catering.

I arbetsuppgifterna ingår slutgranskning och layout av rapporter, kontakter med tryckeri, expediering och liknande i nära samarbete med myndighetens kommunikatörer. Arbetet innebär bland annat att kontrollera att textdisposition samt typsnitt och färger i tabeller och figurer följer den mall som finns för myndighetens rapporter.

Andra arbetsuppgifter är att vara generaldirektörens sekreterare samt att hjälpa till vid seminarier och konferenser. Vid behov kommer du också att vara back-up för myndighetens registrator, vilket innebär bland annat posthantering, diarieföring och annan dokumenthantering. Det kan även bli aktuellt att hjälpa till med ekonomi- och löneadministration.

Rollen har en bred spännvidd och du kommer att få möjlighet att både utveckla och förvalta rutiner inom ditt område. Du är en del av den administrativa enheten och är organisatoriskt placerad under den administrativa chefen. Arbetet utförs i nära samarbete med chefer och medarbetare både i stöd- och kärnverksamheten.

Kompetens

Vi söker dig som har bred erfarenhet av arbete med administrativt stöd i statlig verksamhet eller annan offentlig förvaltning. Du har avslutad gymnasieutbildning med relevant inriktning eller motsvarande kunskaper. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och du kan kommunicera på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Arbetet förutsätter mycket goda kunskaper i MSOffice samt intresse och förmåga att använda olika webbaserade system. Har du dessutom erfarenhet av diarieföring och diarieföringssystem är det meriterande. Vi värdesätter även erfarenhet av layoutarbete samt webbpublicering.

För att trivas i rollen som administratör behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du har god förmåga att ge stöd och anpassa dig till verksamhetens behov, och du är van att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har en utpräglad känsla för service och har lätt för att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Information och ansökan

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning med tillträde enligt överenskommelse.

För frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Annika Stegarp Perman, Administrativ chef, tel. 010-174 15 25.

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av Angela Berthelsen,  HR-generalist, tel. 010-174 15 16.

Fackliga kontaktpersoner är Susanne Fahlén, tel. 010-174 15 32 och Hanna Westgård, tel. 010-174 15 82 för Saco.

Välkommen med din ansökan senast den 22 september 2019.

ISF har gjort medieval för denna rekrytering. Vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.