arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör till arrestgruppen i Karlskrona, vikariat

  • Yrkesroll

    Utredningssekreterare

  • Anställning

    Heltid, 3 månader – upp till 6 månader

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    19 juli

  • Sök jobbet senast

    6 augusti

Om jobbet

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisområde Blekinge nordöstra Skåne sträcker sig från Hässleholm i väst till Karlskrona i öst. Befolkningen i området är cirka 336 000. Polisområdet består av ett områdeskansli, Utredningsjourssektion, Utredningssektion samt lokalpolisområdena Hässleholm, Karlshamn, Karlskrona och Kristianstad.

I sektionen för utredningsjour hanteras frihetsberövade och här sker ärendesamordning inom och utom polisområdet. Vid sektionen bereds också ärenden innan de går vidare till andra sektioner eller redovisas till åklagare. Utredningsjouren är polisområdets kontaktyta dygnet runt för ledningscentral och övriga polisområden i utredningshänseende. Utredningsjouren har jourutrednings- och arrestverksamhet i Karlskrona och Kristianstad.

Vi söker nu en administratör till Arrestgruppen i Karlskrona. Anställningen är ett vikariat under tiden 2021-09-01 och framåt beroende på hur nuvarande tjänstlediga agerar.

ARBETSUPPGIFTER

Som administratör i Arrestgruppen består arbetsuppgifterna i huvudsak av:
  • att vara jourhavande förundersökningsledaren behjälplig med registrering av ärenden, upprättande av dygnslistor
  • mottagning, bevakning och tillsyn av, i arrestavdelningen, intagna personer
  • behjälplig vid olika transporter, avvisitering, daktning (fingeravtryck), dokumentation
  • anmälningsupptagning
  • registerslagning i Polisens register
  • hantering av interna felanmälningar
  • kontroll och övervakning av teknisk utrustning (bl a övervakningskameror, porttelefoni och interna larm)
I arbetsuppgifterna kommer även att ingå att hålla enklare målsägande- eller vittnesförhör och att bistå polisområdet med övriga administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • van att arbeta med dator som arbetsverktyg
  • du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket samt behärskar engelska, främst i tal och förståelse
  • B-körkort
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom rättsväsendet
  • erfarenhet av tre-skiftarbete

Personliga egenskaper

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad, noggrann och flexibel. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med flera saker samtidigt. Du har ett gott omdöme, har lätt för att skapa kontakter och är bra på att samarbeta. Du kan prioritera, fatta beslut och lösa uppkomna problem självständigt och i grupp.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Anställningsform: Vikariat som administratör under tiden 2021-09-01 och framåt
Arbetstid: Heltid, treskift. Periodplanerad arbetstid
Placeringsort: Karlskrona
Anställningsbenämning: Administratör
Funktion: Administratör
Tillträde: Enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult, Amanda Larsson.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult, Amanda Larsson.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Utredningssekreterare

Lön

Enligt avtal.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid. 100% Heltid, treskift. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse .