arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör sökes till Ledningsstaben

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    3 maj

  • Sök jobbet senast

    23 maj

Om jobbet

Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, GRIPEN-flygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.

Vi erbjuder dig


Som myndighet i försvarssektorn är vårt uppdrag, att leverera det som vårt svenska försvar behöver, viktigare än någonsin. Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.

Ditt arbete som administratör


Ledningsstaben ansvarar för verksamhetsövergripande styrning, planering, uppföljning och verksamhetsutveckling, samt utgör stöd till myndighetsledningen. Här bidrar alla i det ständiga arbetet med att utveckla vår organisation och verksamhet. Du kommer att bli del av ett kompetent och engagerat team. Tjänsten som administratör på Ledningsstaben är placerad på enheten Samordning, men stöttar hela Ledningsstaben som består av tre avdelningar.

I ditt arbete som administratör verkar du som ett direkt administrativt stöd till chefer och medarbetare inom hela Ledningsstaben. Tjänsten är placerad i Stockholm. 

Som administratör kommer du bland annat att:

  • Hantera funktionsbrevlådor.
  • Planera och boka personalrelaterade arrangemang såsom konferenser, resor och besök.
  • Administrera remisshantering, lotta ärenden och inventera handlingar samt se till att handlingar expedieras.
  • Arbeta i FMV:s stödsystem med bland annat diarieföring och tidrapportering.
  • Verka som användarstöd till ovanstående stödsystem.
  • Samordna administrativa och praktiska frågor kring möten, t ex utarbeta material, underlag och dokumentation samt ta emot besök.
  • Samordna praktiska frågor vid nyanställningar.
  • Ansvara för sammanställningar vid inventering av handlingar och utrustning.
  • Hålla ordning i Ledningsstabens gemensamma mötesrum med mera.

Vi söker dig som


Vi söker dig som har gymnasiekompetens och har du dessutom eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning är det meriterande. Du har erfarenhet att arbeta som administratör eller motsvarande i en större organisation och har erfarenhet av dokument- och ärendehantering. Har du arbetat på myndighet eller annan offentlig verksamhet är det meriterande, liksom om du har erfarenhet av arbete på FMV. Erfarenhet av att hantera stora informationsmängder, exempelvis administrera funktionsbrevlådor eller lottning av ärenden, liksom att ha deltagit i utvecklingsarbete inom eget ansvarsområde är också meriterande.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och kommunicerar på ett lättförståeligt och välformulerat sätt. Likaså har du mycket goda kunskaper i MS Office exempelvis i SharePoint, PowerPoint, Word och Outlook. Om du kan uppvisa någon form av systemintresse är det meriterande, liksom erfarenhet av FMV:s stödsystem UBW, Palasso eller Platina.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du tar ansvar för din uppgift och själv strukturerar och driver ditt arbete framåt. Du är noggrann och har lätt för att samarbeta med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare tar du initiativ och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Slutligen är flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar viktiga egenskaper i rollen.

Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?

I denna rekrytering samarbetar FMV med Experis/Jefferson Wells. Frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström, therese.thunstrom@jeffersonwells.se alternativt 0730-62 33 72. Du söker tjänsten med CV, personligt brev och eventuella intyg senast 2021-05-23.

Våra fackliga representanter är Elisabeth From (Saco-S), Peter Andersson (SEKO), Lars Carlsson (OFR/O) och Christer Bringemark (OFR/S/Försvarsförbundet). Alla nås på telefon 08-782 40 00.

Varmt välkommen med din ansökan!

FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administrativ assistent

Lön

Fast lön.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat