arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör region Nord

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    20 januari

  • Sök jobbet senast

    12 februari

Om jobbet

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Diarienummer: 2023/003829

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör med placering i Umeå, som tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Avdelningen för inspektion, region Nord, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område; Norrbottens, Västerbottens, Västernorrlands och Jämtlands län.

Ditt nya arbete

I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen men kan göra arbete åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket. Du ingår i en grupp om sex administratörer som är placerade på våra kontor i Umeå, Luleå och Sundsvall. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att:
  • vara administrativt stöd till chefer
  • arbeta med ärende- och dokumenthantering så som diarieföring och expediering av handlingar
  • vara administrativ handläggare i sanktionsavgiftsärenden
  • beställa varor och tjänster till myndigheten
  • bidra till den administrativa utvecklingen inom avdelningen
  • utföra enklare kontorsgöromål
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.

Kvalifikationskrav

Du ska ha:
  • utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
  • minst tre års erfarenhet av administrativt arbete i offentlig förvaltning de senaste tio åren
  • goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
  • goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration samt Officepaketet
  • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och serviceinriktad. Du behöver kunna leda dig själv och se vad som behöver göras och agera därefter, ha hög samarbetsförmåga och ett lösningsinriktat arbetssätt.

I rollen krävs att du har en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer. Vi söker en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från statlig myndighet de senaste 10 åren
  • Erfarenhet av digitala arbetssätt och system som t ex Primula, Stratsys, Public och Unit4/Agresso

Mer om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Umeå. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om sex månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor

Frågor om anställningen besvaras av sektionschef Madeleine Wahter. Fackliga kontaktpersoner är Anette Molander (ST), Helén Nyström (SACO) och Niclas Andersson (SEKO). Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 12 februari 2023.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken till höger i annonsen.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid Tillsvidare