arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör med ansvar för reception till eHälsomyndigheten

  • Ort

    Stockholm

  • Yrkesroll

    Kontorsreceptionist

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 december

  • Sök jobbet senast

    14 december

Om jobbet

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din gedigna kompetens inom service med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu en Administratör med ansvar för reception till enheten Administration och kontor.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Du kommer att fungera som administrativt stöd för verksamheten och bemanna myndighetens reception, sköta olika register samt lämna ut allmänna handlingar. Det ingår även att boka möten och andra arrangemang, beställa förtäring samt boka resor till myndighetens anställda.  

Vidare ingår att ta ha kontakt med leverantörer av Facility Management, se över kontorsmaterial och sköta posthantering. Viss kontering, avstämning och fördelning av fakturor förekommer.

Du kommer även att utföra vissa IT-administrativa uppgifter somt.ex.  utlämnande av IT-utrustning och support för digitala lösningar i konferensrum.

 

Vi söker dig som har:

  • Gymnasiekompetens eller motsvarande
  • Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete och/eller receptionsarbete
  • Mycket god kunskap i svenska och engelska språket i tal och skrift
För att trivas och göra ett bra jobb behöve du vara självgående, initiativtagande och serviceintriktad samt ha en mycket god samarbetsförmåga.

 

Meriterande är:

  • Erfarenhet av Public 360 eller motsvarande dokument och ärendehanteringssystem.
  • Erfarenhet av hantering av allmänna handlingar
  • Erfarenhet från offentlig förvaltning
  • IT-relaterad erfarenhet
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Vad erbjuder vi

Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Hos oss får du friskvårdsbidrag och vi tillämpar förtroendearbetstid och eftersträvar en god balans mellan arbete och fritid.

Anställningarna är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är i Stockholm. Tjänsten kan innebära tjänsteresor, företrädesvis till Kalmar.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Carolin Gullberg, Enhetschef Administration och kontor, tel 010-10 60 718, Klas Ackebo, HR-specialist, tel 010-4586384, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 14 december 2018.

 

Om eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

 

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.