arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administratör - ge kvalificerat administrativt stöd i händelsernas centrum

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 november

  • Sök jobbet senast

    13 december

Om jobbet

Åklagarenheten, Justitiedepartementet

Din arbetsdag. Sveriges morgondag
Som enhetsadministratör och assistent vid åklagarenheten får du möjlighet att vässa dina redan framgångsrika förmågor ytterligare. Du kommer att ansvara för förvaltning och utveckling av enhetens interna administration som kontering av fakturor och posthantering. Du bistår enhetschefen i det dagliga arbetet samt registrerar, expedierar och arkiverar nya och pågående ärenden och beslut. Du bistår också handläggarna i lagstiftningsarbetet med hanering och redigering av lagstiftningsprodukter såsom lagrådsremisser och propositioner. En annan stor del av din vardag kommer att vara hantering av regeringsärenden, samordning av enhetens praktiska planering och genomförande av olika interna och externa möten.

Läs mer om enheten och vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund

Du har gymnasieutbildning eller motsvarande och minst två års erfarenhet av administrativt arbete. Vi förutsätter att du som söker har hög IT-mognad och behärskar Office-paketets alla delar. Det är meriterande om du har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning, gärna med administrativ inriktning. Erfarenhet av arbete från Regeringskansliet och våra dokumentmallar är meriterande då det kommer underlätta för dig att snabbt bli framgångsrik i rollen som enhetsadministratör.

Dina egenskaper

För att du ska trivas i rollen som medarbetare på enheten behöver du utöver din noggranna administrativa förmåga kunna planera, strukturera, initiera och prioritera såväl ditt eget arbete som enhetens processer. Vi tror också att du är en person som trivs i en dynamisk miljö med många olika kontaktytor såväl inom som utanför Regeringskansliet. För att bli framgångsrik i denna roll tror vi därför att du som söker har utpräglad samarbetsförmåga och kommunicerar obehindrat med målet att med konstruktiva förslag och lösningar stötta enhetens mål och arbete på ett smidigt sätt.

Övrigt

Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschefen Marie Skåninger på 08-405 35 82. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Johan Olsson på 08-405 11 94. Fackliga kontaktpersoner är Christine Wälikangas, Saco och Susanna Wiener, ST. Du når dem båda på 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 december 2019.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av elva departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.