arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativt stöd/Sekreterare

  • Ort

    Norrköping

  • Yrkesroll

    Sekreterare

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    27 november

  • Sök jobbet senast

    15 december

Om jobbet

Söker du ett omväxlande arbete med ett brett arbetsinnehåll, många kontakter och är intresserad av att arbeta i en naturvetenskaplig forskningsmiljö – då ska du läsa vidare!

SMHI, Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut, är en expertmyndighet under Miljö- och energidepartementet. SMHI arbetar för hela samhället och med mål att bidra till god samhällsplanering och ett uthålligt och säkert samhälle. Väder och vatten går över alla gränser och vi har omfattande samarbeten med både svenska myndigheter och internationella organisationer och forskare.

SMHI:s forskningsavdelning består av ca 120 personer uppdelade på 6 enheter som arbetar med både internt och externt finansierade uppdrag. Forskningen som vi bedriver spänner över disciplinerna meteorologi, hydrologi, oceanografi och klimatologi. Dessa inkluderar också miljöfrågor som rör luft och vatten samt metodik för att nyttiggöra fjärranalysdata.

Vi arbetar normalt i projektform där ledorden är tillämpad forskning, kvalitetssäkring och långsiktighet. Arbetsmiljön präglas av flexibla arbetsformer, eget ansvar och personlig utveckling.

Arbetsuppgifterna innebär verksamhetsstöd till avdelningschef, enhetscheferna och medarbetare. Du bidrar till den dagliga planeringen genom kalenderbokningar, kallelser, utskick och protokollföring. Du är avdelnings resurs för beställning av resor, hotell, hantering av visum och vad som övrigt behövs för att medarbetare ska kunna fokusera på uppdraget förenat med resan. Du hjälper till med att lotsa nya medarbetare i de administrativa frågor som uppkommer vid en ny anställning. Du hjälper till vid planering, bokningar och övrigt praktiskt arbete i samband med såväl interna som nationella och internationella möten, seminarier och kurser. Du deltar i arbetet med fakturering och attestering av fakturor och fungerar också som naturlig resurs i stort och smått kring det som rör vår kontorsmiljö.

Din profil


Vi söker dig som har flera års erfarenhet av administrativt stöd inom en större verksamhet. Du har lägst gymnasieutbildning och det är viktigt att du har goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i ytterligare ett större utomnordiskt språk är meriterande.

Det är viktigt att du har servicekänsla och vill arbeta i en dynamisk verksamhet med såväl nationella som internationella kontakter. Du är positiv, kommunikativ och bra på att samarbeta. Du är noggrann, självgående och bra på att prioritera och strukturera. Vi vill att du har förmåga att ta dig an små och stora arbetsuppgifter som stödjer verksamheten och ha omsorg om gemenskap och trivsel. Du behöver ha personlig integritet och kunna hantera ibland känslig information. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du har goda kunskaper i att använda vanliga administrativa programvaror och tekniska stöd för tidredovisning, fakturering, reseräkningar och ledigheter, e-post, Word, Excel, PowerPoint m fl.

Vill du veta mer:


Kontakta gärna avdelningschef Helén Andersson eller Karin Lien Aspeqvist, HR-specialist. Fackliga representanter är för ST, Anders Höglund och för SACO, Lennart Robertsson. De kan nås på telefon +46 11 495 80 00 eller via e-mail.

Din ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 15:e december 2018.

SMHI strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar verksamheten. SMHI informerar löpande om ärendets status på www.smhi.se.

Kontaktpersoner

Karin Lien Aspeqvist, HR-specialist

011-495 8000

fornamn.efternamn@smhi.se


Lennart Robertson, SACO

011-495 80 00

fornamn.efternamn@smhi.se


Helén Andersson, Avdelningschef Forskningen

011-495 8000

helen.andersson@smhi.se


Anders Höglund, ST

011-4958000

fornamn.efternamn@smhi.se