arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ samordnare till brottsförebyggande kansliet

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    25 januari

  • Sök jobbet senast

    12 februari

Om jobbet

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Ekobrottsmyndigheten utvecklar sitt brottsförebyggande arbete. Därför tillsätter vi nu en ny tjänst i form av en administrativ samordnare till det brottsförebyggande kansliet. Den administrativa samordnaren kommer att vara placerad på huvudkontoret i Stockholm där delar av det brottsförebyggande kansliet är placerat. Brottsförebyggande kansliet har även medarbetare på de övriga verksamhetsorterna inom Ekobrottsmyndigheten. Resor kan förekomma.

Som administrativ samordnare deltar du i det löpande administrativa arbetet på kansliet såsom diarieföring, inköp, förberedelser vid nyanställningar, framtagande av statistikunderlag men även med informationsinsamling från andra verksamhetsgrenar. Du stöttar chef och de brottsförebyggande kanslisterna med generella administrativa uppgifter såsom t ex personaladministrativa uppgifter, resebokningar, mötesplaneringar, protokollföring, inköp av material, förberedelser vid nyanställningar, upphandlingsdialoger med ekonomienheten m m. Du deltar i utvecklingsprocesser rörande bl a dokumentation av den brottsförebyggande verksamheten samt i utvecklingen av kansliets övriga administrativa rutiner. Du stöttar vid behov andra enheter såsom huvudregistraturen på myndigheten.

Du arbetar till stor del i myndighetens diariesystem Cårall men även i andra IT-stöd. Du är också kontakten utåt i vissa sammanhang och ger alltid en god service till allmänheten, myndigheter och organisation m fl.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade och engagerade kollegor på en enhet som är under utveckling samtidigt som du bidrar till samhällsnytta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.


Kvalifikationer

- Fullgjord gymnasieutbildning

- Minst tre års erfarenhet av liknande administrativt arbete under de senaste fem åren

- Erfarenhet från statlig myndighet

- Mycket goda kunskaper i Officepaketet samt vana att snabbt lära dig och behärska nya IT-system

- God förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift

 

Meriterande


- Erfarenhet av arbete som administratör i rättsväsendet eller myndighet med brottsförebyggande verksamhet som t.ex. Försäkringskassan eller Skatteverket

- Erfarenhet av att arbeta med IT-programmet Cårall

- Erfarenhet av ekonomiadministration t ex fakturahantering

- Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex administration, it, juridik eller statsvetenskap

- Erfarenhet eller kunskap om brottsförebyggande arbete inom offentlig eller privat sektor

- Erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt

- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

 

Personliga egenskaper


Vi söker dig som vill bidra till samhällsnyttan och ser vikten i att arbeta som stödfunktion inom den statliga förvaltningen. Du känner en glädje i att ge service till andra och hjälpa verksamheten framåt i riktning mot sina uppsatta mål. Vi söker dig som är driven, noggrann, strukturerad, ansvarstagande och trivs med ett arbete där du förväntas ta egna initiativ. Du trivs med att driva utvecklingsprocesser Du kan arbeta självständigt men har också mycket god förmåga att arbeta i team. Du är en flexibel och prestigelös person.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovan nämnda personliga egenskaper och förmågor.

Då tjänsten är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy,  EBM-modellen.

 

Övrigt


Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och individuell lönesättning. Tillträde sker snarast, efter överenskommelse. Tjänsten är placerad i Stockholm. Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.

Information om anställningen lämnas av chef för brottsförebyggande kansliet Anna Karin Hansen 010-562 91 78.

Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.

Välkommen med din ansökan genom att trycka på "skicka din ansökan" senast  den 12 februari 2023.

Lön

Individuell lönesättning

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid Tillsvidare