arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ koordinator vid LTH – Campus Helsingborg

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    6 september

  • Sök jobbet senast

    27 september

Om jobbet

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.

Vid Campus Helsingborg bedrivs verksamheter av olika fakulteter vid Lunds universitet.

Av LTH:s 19 institutioner bedriver 12 institutioner utbildning vid Campus Helsingborg.

Som administrativ koordinator kommer du att vara en del av avdelningen Ledningsstöd som är centralt placerad vid LTH:s kansli. Avdelningen har sex medarbetare placerade i Lund. Anställningen som administrativ koordinator kommer att huvudsakligen vara förlagd till Campus Helsingborg där det idag finns en mindre stödfunktion placerad. Rollen som administrativ koordinator är ny och kommer under tiden att utvärderas.

Arbetsuppgifter


I arbetsuppgifterna ingår bland annat: 

- Administration och koordinering av LTH:s institutioners verksamheter på Campus Helsingborg så som lokalbokning, kommunikation mellan LTH:s kansli, institutioner m.fl., enklare ekonomihantering och webbuppdatering.
- Att vara LTH:s representant i olika organ på Campus Helsingborg, t.ex. husstyrelsen samt samordning av skyddsronder och rapportering av olika slag.
- Administration och koordinering av tentamina för studenter, både långsiktig planering och operativ handläggning.
- Övrig kontorsservice såsom inköp av materiel, löpande inventering och införskaffning av kontors- och undervisningsmateriel.

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer


Vi söker en erfaren administratör som har ett flexibelt arbetssätt och som trivs med rutinarbetare arbetsuppgifter men värdesätter att delta i utveckling av nya arbetssätt.

Du har:


- Lägst gymnasieutbildning.
- God administrativ förmåga och erfarenhet av att arbeta med administrativt arbete.
- God datorvana och goda kunskaper i samt erfarenhet av administrativa stödsystem.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är strukturerad, självgående, initiativtagande och noggrann. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga. Du har också god analytisk förmåga och förmåga att se helheter.

Hänsyn kommer också att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det administrativa arbetet inom LTH:s administration samt bidra till dess framtida utveckling.

Det är meriterande om du även har:


- Erfarenhet av att arbeta administrativt inom universitet/högskola eller annan statlig myndighet.
- Erfarenhet av arbete med arbetsmiljöfrågor.
- Erfarenhet av att koordinera och administrera möten.
- Erfarenhet av webbuppdatering.

Villkor

Tidsbegränsad anställning 1 år med omfattning 50 % med start snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.

Instruktioner för ansökan

Ansökan skickas in via vårt rekryteringssystem där du kommer ombes att svara på urvalsfrågor, fylla i uppgifter som rör din meritförteckning samt skriva ett personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.