arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ handläggare

  • Yrkesroll

    Registrator

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    2 juli

  • Sök jobbet senast

    1 augusti

Om jobbet

Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen. 

Beskrivning av enhet/verksamhet
Enheten för Medicinteknik ansvarar för reglering och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Målet med vår verksamhet är att patienter skall ha tillgång till medicintekniska produkter, inklusive in-vitrodiagnostik som är säkra och effektiva. Idag räknar man med att det finns ca 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet varför en ökad del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar myndigheten i ett flertal EU-arbetsgrupper. Läkemedelsverket är ansvarig myndighet för anmälda organ för medicintekniska produkter i Sverige enligt MDR och IVDR. Det innebär att Enheten för Medicinteknik granskar och utser anmälda organ inom medicinteknik som har sitt säte i Sverige. 

Vi söker nu ytterligare en administrativ handläggare till gruppen Säkerhetsövervakning som idag består av 15 personer varav en administrativ handläggare. 

Arbetsuppgifter

De administrativa uppgifterna kan exempelvis handla om att sammanställa information, föra in information i databaser, söka efter information eller administrera olika möten. Du kommer att samverka med och ingå i ett team tillsammans med övriga administratörer på enheten. Arbetet innebär administrativ hantering av inkomna olycks- och tillbudsrapporter från b la tillverkare och sjukvård och trendbevakning av dessa. Enheten har ett processorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller. 

Utbildning och erfarenhet

Du har sekreterar- eller registratorutbildning alternativt annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i Excel. 

Personliga egenskaper

Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och inom överenskomna tidsramar. Då vår verksamhet präglas av ett högt tempo och där förutsättningarna snabbt kan förändras bör du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Då arbetet innehåller många olika uppgifter krävs en flexibilitet och förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Sista ansökningsdag: 2021-08-01
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2021-053825 

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.

Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. 

Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid.  

Kontakt

Om du har frågor är du välkommen att kontakta gruppchef Helena Henriksson eller enhetschef Helena Dzojic. Du kan även kontaktade fackliga företrädarna Nivine Doghaili, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se 

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Registrator

Lön

Månadslön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat