arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ handläggare till Behörighetsadministrationen i Arvidsjaur

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 april

  • Sök jobbet senast

    25 april

Om jobbet

Arbetsuppgifter och ansvar

Som administrativ handläggare med inriktning behörighetsadministration är din uppgift att administrera behörigheter. Du registrerar, förändrar och återtar behörigheter i Försäkringskassans system där du kontrollerar att beslut om behörighet är fattade i enlighet med gällande regelverk. Du levererar service och information till våra kunder, som finns både inom och utanför Försäkringskassan, via de kanaler som finns i verksamheten. Detta innefattar telefon, ärendehanteringssystem och e-post. En viktig uppgift är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter inom behörighetsadministrationen. Detta för att medverka till att stärka kundens förståelse och insikt i Försäkringskassans informationssäkerhetsarbete.

Som administrativ handläggare medverkar du i utvecklingen av behörighetsadministrationens processer, verktyg, systemstöd och dokumentation. I dina kontakter med kund är många ärenden av komplexare karaktär där det ställs krav på en god förmåga att lösa problem. Omväxlingen i det dagliga arbetet är stor. Förutom handläggning och support av behörigheter i ett stort antal datasystem, så jobbar vi regelbundet med förbättrings- och utvecklingsaktiviteter. Vi erbjuder ett utmanade arbete med stort ansvar och frihet i samarbete med kollegor och kunder.

Vi söker dig som
  • har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen
  • är serviceorienterad
  • har ett systematiskt tillvägagångsätt
  • samarbetar effektivt i team och stödjer kunder och samarbetspartners för att nå gemensamma mål som skapar goda kundvärden
  • bidrar med nya idéer till utveckling då vi arbetar med ständiga förbättringar
  • är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
  • har god kommunikativ förmåga
  • har datorvana

Det är meriterande om du

  • har utbildning inom IT-området eller erfarenhet av att arbeta i en helpdesk, exempelvis med IT- support
  • har erfarenhet från arbete med behörighetsadministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


En tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetspsykologiska tester kan eventuellt komma att användas i denna rekrytering. Vid behov tillämpas provanställning. Placeringsort: Arvidsjaur.

Då detta är en säkerhetsklassad anställning kommer säkerhetsprövning enligt 14 § säkerhetsskyddsförordningen att genomföras.

Kontaktpersoner


Områdeschef Thomas Stenlund tfn 010-113 70 55 eller Enhetschef Ingrid Grahn tfn 010-111 65 08 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim e-post: emil.jarengrim@forsakringskassan.se (för frågor om rekryteringsprocessen).  Fackförbundet ST: Peter Karlsson tel: 010-112 58 45 Saco-S: Cecilia Silverson tel: 010-115 26 18, Seko: Johanna Grundström tel: 010-115 30 44, Eliza Grundström tel: 010-115 34 02

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 25 april 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker

Lön

Fast lön

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat