arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ assistent på Gemensamma Försäkringsfrågor, Stockholm

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tillsvidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    10 september

  • Sök jobbet senast

    25 september

Om jobbet

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

 

Inom verksamhetsområde Kontroll arbetar vi med utredningar av individer som medvetet eller omedvetet kan ha fått ersättning från Försäkringskassan på felaktiga grunder. Vårt uppdrag är i första hand att förhindra och stoppa felaktiga ersättningar från socialförsäkringen.

Ansvar och arbetsuppgifter

GF Kontroll har 8 kontrollutredningsenheter spridda över landet och vi söker nu en administrativ assistent som ska ge kontrollutredarna och ledningsgruppen administrativt stöd. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet ska du i första hand sköta administration kring polisanmälningar, registreringsarbete, diarieföring, viss posthantering, uppföljningar och arkivering. Som ledningsstöd kommer du bland annat att arbeta med fakturahantering och mötesdokumentation. Du kommer även i viss mån ha kontakt med andra myndigheter såsom Polismyndigheten, Åklagarmyndigheten och domstolar. I takt med IT-utvecklingen kan arbetsuppgifterna komma att utvecklas och förändras över tid. Rollen innebär även att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.

Vi söker dig som 
  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
  • har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
  • samarbetar konstruktivt och stöttar andra
  • är initiativrik och ansvarstagande
  • litar på din egen förmåga och kan arbeta självständigt

Det är meriterande om du:

  • har goda kunskaper i Office-paketet
  • har erfarenhet av administration
  • har erfarenhet av datorarbete
  • tidigare har arbetat med diarieföring
  • tidigare har arbetat på en myndighet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

1 tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen vid Telefonplan. Provanställning kan bli aktuellt. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att slutkandidaten ska säkerhetsprövas för att kunna få tjänsten.

Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Barbro Lagergren, 010-116 6635, (för frågor om tjänsten). HR-specialist Maria Esplund, tel. 010-111 8033 (för frågor om rekryteringsprocessen): Fackförbundet ST: Anne Catrine Gemzell, tel. 010-111 2529, Saco-S: Daniel Vestman, 010-112 0534, tel Seko: Irre del Barba, tel 010-115 3087.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 25 september 2019 märkt med diarienummer 011090-2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.