arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ assistent inom Varaktigt nedsatt arbetsförmåga, Sundbyberg

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    8 oktober

  • Sök jobbet senast

    22 oktober

Om jobbet

Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Ansvar och arbetsuppgifter 

Som administrativ assistent ger du primärt administrativt stöd till områdeschef och ledningsgrupp samt bidrar till att chefernas vardag kan fungera smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring. Cheferna i ledningsgruppen finns utplacerade i Stockholm, Visby och Karlshamn. Du kommer även att ingå i ett nätverk med verksamhetsområdets övriga administrativa assistenter.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Vi söker dig som

  • har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
  • har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
  • är serviceorienterad och samarbetar konstruktivt och stöttar andra
  • arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
  • är initiativrik och ansvarstagande
  • har erfarenhet av att ge administrativt stöd till personer i ledande befattningar i stora organisationer
  • har god kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt

Det är meriterande om du:

  • har goda kunskaper i Officepaketet
  • har kunskap om förvaltningslagen och GDPR
  • Har kunskap i Visma och Agresso
  • kunskaper om och erfarenheter av diarieföring och arkivhantering
  • är lugn och stabil och har vana att ha många bollar i luften samtidigt
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt


En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Placering Sundbyberg.

Kontaktpersoner


Chef: Christine Ängsäter, tel 010-118 32 07 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Bogumila Dragon, tel. 010-112 23 42 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Tarja Matthing, tel. 010- 111 69 33 Saco-S: Farouk Medina Avila, tel 010-116 34 69 Seko: Eliza Grundström, tel. 010-115 34 02.

Ansökan


Välkommen med din ansökan senast den 22 oktober 2021.

Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Lön

Individuell lönesättning.

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat