arbetsgivarverket.se

Jobba Statligt

Administrativ Ärendekoordinator till Samhällsbyggnad

  • Yrkesroll

    Administrativ assistent

  • Anställning

    Heltid, Tills vidare

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    7 juli

  • Sök jobbet senast

    15 augusti

Om jobbet

Här ges du möjligheten att verka på en myndighet som befinner sig i en spännande fas! Europas äldsta stamnät ska genom statliga investeringsbeslut i mångmiljardklassen rustas upp i sin helhet för att säkerställa att Sverige även i framtiden kan transportera den el som behövs för både Sveriges säkerhet, men även för din komfort i vardagen.

 

Om tjänsten

Som ärendekoordinator på enheten Framkomlighet och Samhällshantering arbetar du nära dina kollegor med att hantera det inkommande ärendeflödet inom ramen för samhällsbyggnad.  Du kvalitetssäkrar inkomna ärenden och fördelar till rätt mottagarfunktion och vissa ärendekategorier svarar du på direkt.

Enhet Framkomlighet och Samhällsplanering består idag av två funktioner. Enhetens framkomlighetsspecialister genomför analyser inom tillstånds- och markåtkomstfrågor. Enhetens planhandläggare arbetar med framför allt planremisser inom ramen för Plan- och bygglagen (PBL)och samrådsremisser för vindkraft med mera. Du kommer att jobba nära planhandläggarna i deras ärendeflöde. Enheten ansvarar även för förlängning och förvaltning av Svenska kraftnäts koncessioner.

 Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg.

 

Dina arbetsuppgifter

Rollen som ärendekoordinator är en administrativ tjänst och du kommer främst att arbeta med ärendehantering för att stödja Samhällsplaneringsfunktionen samt andra ärendeflöden inom organisationen. Tjänsten kommer bland annat att innefatta:

 
  • Hantering av ärenden kopplat till samhällsplanering och andra frågor kopplat till förvaltningen av Svenska kraftnäts anläggningar.
  • Koordinering och fördelning av inkomna ärenden.
  • Besvara och hantera ärenden exempelvis i Ledningskollen.
  • Registrera handlingar (dokument) i Svenska kraftnäts ärendehanteringssystem W3D3.
  • Administration och bokningar i samband med externa och interna möten
  • Föra mötesanteckningar från interna och externa möten
  • Att delta och medverka i att utveckla ärendeprocessen.

Din bakgrund

Vi vill att du har:

 Gymnasieutbildning,

Vidare skall du ha:
  • Erfarenhet av administrativt arbete, ärendehantering kopplat till samhällsplanering eller liknande
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Erfarenhet av att registrera/diarieföra handlingar (dokument) i ärendehanteringssystem W3D3, eller motsvarande
  • IT vana
 Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och/eller energibranschen.

 

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som värdesätter ordning och reda i ditt arbete. Som person är du flexibel och har en god samarbetsförmåga där du kommunicerar med andra på ett konstruktivt sätt. Rollen kräver mycket kontakter både inom och utanför enheten. Enheten är från 1 juli placerad på en nybildad avdelning, Samhällsbyggnad och vi arbetar just nu med nya samarbetsformer och rutiner vilket ställer krav på att du som person är flexibel och anpassningsbar. Du kan snabbt sätta dig in nya administrativa uppgifter och bidrar till ett strukturerat arbetssätt. Vidare trivs du med att arbeta självständigt och målinriktat.

 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Eva Darolf Linnros, tel. nr. 010 475 9713 alternativt HR-partner Ann-Britt Andersson. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Wallin, ST, tel. 010-475 84 97. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Under semestertider nås vi lättast på mail, svarstiderna kan vara något längre än vanligt.

Du når oss via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

 

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast den 15 aug 2021.

 

 

Vårt erbjudande till dig


På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.

Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Arbetslivserfarenheter

Arbetsgivaren efterfrågar följande erfarenheter eller kunskaper

Krav
  • Administratör/Administrativ assistent

Lön

mån

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid/ Ej specificerat