1-4 Extrapersonal till LiU Kundcenter vid IT-serviceenheten

  • Ort

    Linköping

  • Yrkesroll

    Helpdesktekniker/Supporttekniker

  • Anställning

    Deltid, 6 månader eller längre

  • Lön

    Fast månads- vecko- eller timlön

  • Publicerad

    5 februari

  • Sök jobbet senast

    26 februari

Om jobbet

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov på grund av pensionsavgångar och en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vi söker nu en 1-4 extrapersonal till LiU Kundcenter vid IT-serviceenheten inom Universitetsförvaltningen. 

Dina framtida arbetsuppgifter

Tycker du om att lösa problem och vill arbeta med användarsupport? Då är du den person vi söker.

Anställningen innebär att du tillsammans med andra i arbetsgruppen snabbt och effektivt löser användarnas problem via telefon, fjärrhjälp och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste uppgifter till mer komplicerade. Anställningen innefattar även arbete i LiUs växel och reception.

Behovet av extrapersonal styrs av när ordinarie personal är frånvarande eller då vi behöver mer bemanning pga. arbetstoppar, framför allt kvällstid. Vi kommer att ge dig en internutbildning och upplärning av våra system för att du snabbt ska komma in i arbetet.

Din framtida arbetsplats

Utbildningen och forskningen vid Linköpings universitet håller världsklass. IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete. Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa, som vill utmanas och bidra till universitets framtida utveckling.

Kundcentret är IT-avdelningens Singel Point Of Contact (SPOC) vid alla former av tjänsteavbrott, supportfrågor eller begäran om förändringar inom IT-miljön vid Linköpings universitet. Vår främsta uppgift är att avhjälpa slutanvändares arbetsstoppande incidenter via telefon, fjärrhjälp eller e-post. Gruppen består av 7 anställda och 3-6 studenter som tillsammans arbetar för att lösa alla inkommande ärenden.

Dina kvalifikationer

Du ska vara student vid något av våra utbildningsprogram vid Linköpings universitet och vara intresserad av IT. Det är meriterande om du arbetat minst 6 månaders inom liknande verksamhet samt har erfarenhet av att arbetat som växeltelefonist.

Du ska vara serviceinriktad och ha en pedagogisk förmåga, då mycket av arbetet sker per telefon. God datorvana är en förutsättning. Arbetet förutsätter att du är självgående och trivs att arbeta tillsammans med andra i grupp. 

Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. 

Anställningens omfattning

Tidsbegränsad anställning på deltid enligt överenskommelse.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Lön

Lön regleras utifrån LiUs centrala avtal om amanuenslöner/timarvodering.  

Fackliga kontaktpersoner

För kontakt med fackliga kontaktpersoner se https://liu.se/jobba-pa-liu/lediga-jobb.   

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2018-02-26. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Lika villkor


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner

Johan  Gilbertsson, Enhetschef

+46 13 28 57 68

johan.gilbertsson@liu.se


Pernilla Eriksson, HR-partner

+46 13 28 44 50

pernilla.eriksson@liu.se